Promovarea online ca variabila a succesului afacerii nu mai este un secret pentru nimeni astazi. Indiferent de domeniul de activitate, cele mai multe firme isi doresc ca site-ul si mesajul lor publicitar sa apara rapid pe prima pagina Google, astfel incat sa isi maximizeze sansele de a obtine rezultate imediate, respectiv noi clienti sau clienti potentiali. Cea mai buna modalitate de promovare online, care sa raspunda nevoilor de vizibililitate rapida si eficienta pe internet este promovarea Google AdWords.
Exista doua variante pe care o firma, odata ce a ales Google AdWords ca modalitate de promovare a site-ului si a afacerii sale, le poate lua in calcul: realizarea campaniilor de promovare in interiorul companiei sau externalizarea acestei promovari catre un specialist de marketing cu certificare Google Adwords. Orice firma care este atenta la eficienta cheltuielilor sale va analiza pretul promovarii online vs calitatea promovarii web, respectiv sansele de a obtine obiectivele propuse pe internet.
Ce avantaje iti aduce setarea si optimizarea campaniilor de promovare Google AdWords de catre un specialist de marketing cu certificare Google?
Vei putea lua cu usurinta o decizie privind externalizarea gestionarii campaniilor de promovare AdWords odata ce vei raspunde acestor 2 intrebari:
Vreti ca promovarea site-ului prin Google AdWords sa fie realizata de catre un specialist cu experienta web marketing, cu certificare avansata Google AdWords? Va doriti promovare online printr-o campanie AdWords optimizata in mod constant pentru imbunatatirea rezultatelor, astfel incat, in final, clientii sa fie cei care platesc campania ta de promovare online? Webpassion.o este agentie de promovare partner oficial Google Partners si va poate ajuta in acest sens.
sau
Alegeti crearea si gestionarea interna a campaniilor Google Adwords, fara sa beneficiati de avantajele gestionarii contului de promovare de catre un specialist Google AdWords avansat, cu certificare a cunostintelor si experienta de marketing? Prin administrarea campaniei AdWords de catre un expert promovare online, veti obtine rezultate eficiente si o promovare Google AdWords de calitate.
Daca nu aveti expertiza marketing online si va ganditi sa va faceti singuri campaniile de promovare in speranta de a economisi bani, va putem spune din experienta a sute de conturi pe care le-am gestionat ca agentie, ca nu vei face decat sa platititi mai scump aceasta modalitate de promovare online. In plus, veti consuma si mai mult timp in incercarea de a risipi confuzia si de a invata cum sa te promovezi eficient pe Google.
Sa mentionam si opotunitatile de vanzare pe care le veti pierde printr-o campanie de promovare realizata la nivel de amator? Stim ca, de multe ori aparentele inseala, poate parea usor sau simplu sa fii expert in promovare. Noi explicam tuturor clientilor ca nu este suficient doar sa creezi si sa activezi o campanie, ci este important sa setezi corect campania de promovare si sa o optimizezi constant pentru obtinerea celor mai bune costuri de promovare cu cele mai bune rezultate intr-un buget dat, asa cum vom detalia in cele ce urmeaza.
Exista patru motive si totodata beneficii majore pentru care sa externalizati setarea si gestionarea campaniilor Google AdWords catre o agentie de promovare sau catre un specialist cu expertiza in servicii marketing online:
1) Veti economisi timp pretios pe care il puteti folosi pentru managementul celorlalte aspecte esentiale afacerii
Setarea unei campanii de publicitate Google AdWords necesita alocarea unui timp pentru cercetarea celor mai potrivite cuvinte cheie, scrierea de mesaje de promovare eficiente si configurarea corecta a tuturor celorlalte elemente aferente campaniei.
Totodata, nu va fi suficient sa setam campania si sa o lasam sa ruleze. Odata configurata si activata, campania de promovare Google necesita a fi monitorizata si optimizata in mod regulat in functie de rezultatele obtinute.
De exemplu, unele mesaje de promovare vor functiona mai bine decat altele – va fi nevoie sa scriem si sa testam noi mesaje de promovare atractive pentru fiecare grup de anunturi, cu scopul de a imbunatati indicatorul de relevanta clickthrough rate (CTR=numar de clickuri/numar de afisari) si pentru a reduce astfel costul pe clic (CPC). Va fi nevoie sa monitorizati concurenta pentru a optimiza sumele licitate pentru cuvintele cheie, sa imbunatatiti in mod constant scorul de calitate al cuvintelor cheie. Toate aceste elemente se traduc in calitatea promovarii AdWords, relevanta acesteia si implicit in costul platit per click.
Este nevoie sa monitorizam care sunt cuvintele cheie care functioneaza cel mai bine, care sunt dispozitivele pe care reclama functioneaza cel mai bine, la ce ore din zi sau in care din zilelele saptamanii se inregistreaza cele mai multe conversii, care sunt extensiile de anunturi care functioneaza cel mai bine si care sunt locatiile de afisare cele mai profitabile. In functie de aceste informatii si pentru ca dorim sa obtinem cele mai bune rezultate pentru campania de promvoare Adwords, vom adapta continuu strategia de campanie AdWords si vom modifica costurile licitate per click.
Toate aceste variabile necesita atat cunostinte de specialitate, cat si alocarea unui timp zilnic sau saptamanal pentru optimizarea campaniilor de promvoare AdWords. In cazul in care nu sunteti un expert in marketing si promovare web, cu siguranta timpul alocat gestionarii campaniilor de publicitate AdWords va fi chiar mai mare decat in mod obisnuit.
2) Veti economisi bani si veti investi intr-o promovare relevanta pentru obiectivul site-ului si al afacerii
In cazul campaniilor AdWords realizate fara cunostinte de specialitate, puteti ajunge sa platiti chiar si de 10 ori mai mult per click. Am constatat ca se poate irosi astfel intre 20%-60% din bugetul AdWords pe click-uri care nu sunt relevante pentru obiectivul promovarii online. Exista trei cauze principale pentru aceasta situatie:
In primul rand, este important ca, atunci cand alegem cuvintele cheie, sa setam corect tipurile de potrivire a acestor cuvinte cheie, sa setam cuvinte cheie negative astfel incat Google sa afiseze anuntul de promovare doar persoanelor targetate/ care sunt in aria noastra de adresabilitate ca potential clienti sau colaboratori. De exemplu, pentru o campanie de promovare eficienta, este la fel de important sa setam cuvintele cheie corecte si mesajul publicitar potrivit, pe cat de important este sa setam cuvinte cheie negative cu scopul de a evita din start consumarea bugetului pe cuvinte cheie irelevante. De exemplu: daca scopul nostru este sa vindem produse noi, atunci vom seta cuvinte cheie relevante pentru produsele noi pe care dorim sa le vindem si cuvinte cheie negative precum: “second hand”, “inchiriere”. In acest fel ne asiguram ca nu vom plati pentru click-uri pe cuvinte cheie care aduc doar risipa din punct de vedere al obiectivului promovarii si al afacerii.
Daca setarea, gestionarea si optimizarea campaniei de promovare Google AdWords nu se realizeaza in mod corect, veti pierde cu usurinta bani care altfel gestionati ar putea fi o investitie si nu o cheltuiala.
O a doua modalitate prin care putem pierde bani este sa omitem sa urmarim conversiile si sa legam contul de Google Analytics cu cel de Google AdWords pentru a avea mai multe informatii legat de experienta vizitatorilor in site dupa ce dau click pe anuntul de promovare. Odata ce am setat corect codul de conversie in site, vom putea urmari rezultate campaniei AdWords, vom monitoriza conversiile direct prin intermediul platformei AdWords, ceea ce inseamna ca vom sti care sunt cuvintele cheie care aduc cele mai bune rezultate si care sunt cuvintele cheie mai putin eficiente. In functie de aceasta informatie, putem gasi cuvinte cheie noi, putem aloca un buget mai mare cuvintelor cheie performante sau putem modifica strategia de licitatie pentru cuvintele cheie in functie de rezultatele obtinute.
Cu toate aceste beneficii ale folosirii codului de conversie pentru campaniile de AdWords si legarii contului de Analytics cu cel de Adwords, exista un procent mic al utilizatorilor AdWords care implementeaza acest cod de urmarire a conversiilor in site si care folosesc in avantajul lor aceaste informatii suplimentare.
Cea de a treia posibilitate prin care putem pierde bani cu promovarea online este modalitatea de gestionare a campaniei Google AdWords. Daca in campania AdWords exista cuvinte cheie in campanie cu un scor de calitate scazut inseamna ca platiti un cost per click mai mare. Printre factorii care influenteaza costul unui click pe anuntul de promovare se numara: pretul maxim licitat per clic si scorul de calitate (10/10 fiind maxim). In cazul in care scorul de calitate este redus, sub 5/10, atunci vom plati mai mult per click. In cazul in care scorul de calitate este mare, se va plati mai putin per click datorita unei relevante crescute a campaniei de publicitate.
Optimizarea eficienta a campaniei Google Adwords va conduce la imbunatatirea scorului de calitate astfel incat suma pe care o vom plati per click va fi mai redusa. In concluzie, cu acelasi buget investit pe luna in AdWords, in conditiile obtinerii unui scor mare de calitate (peste 7/10) vom putea obtine mai multe clicuri, mai multe conversii si mai multi clienti/ clienti potentiali. Citeste mai mai multe despre scorul de calitate si vezi exemple WebPassion.ro pentru scorul de calitate vs cost per click intr-un articol anterior intitulat “Cum sa platesti mai putin per click pentru publicitatea web Google AdWords”.
3) Veti obtine rezultate mai bune pentru campania de promovare web
Ca firma de servicii promovare online partenera Google Parners, WebPassion.ro are ca scop gestionarea campaniilor Google AdWords astfel incat sa obtina maxim de rezultate in contul bugetului de publicitate disponibil.
Vom calcula impreuna cu clientul valoarea medie a unui nou client, apoi vom compara aceasta valoare cu costul pe achizitie sau CPA (cat de mult va trebui sa platim pentru afisarea mesajelor publicitare pe Google astfel incat sa obtinem un client nou). Gestionarea campaniilor Google AdWords de catre o agentie precum WebPassion.ro are ca obiectiv reducerea CPA pana la un punct in care clientii sunt, de fapt, cei catre platesc pentru marketing si/sau vanzari. Apoi optimizam campania astfel incat promovarea prin Google AdWords sa aduca profit, clienti potentiali si vanzari suplimentare pentru clienti. Aflati feedback-ul clientilor beneficiat de serviciile agentiei noastre de promovare online.
4) Veti beneficia de implementarea noilor functionalitati Google AdWords in campania de promovare
Programul de promovare Google Adwords se afla intr-o schimbare si imbunatatire continua a functionalitatilor. In cazul campaniilor AdWords gestionate de catre Webpassion.ro putem implementa aceste strategii de promovare online:
- campanii de Google AdWords Search bazate pe cautarea de cuvinte cheie pe Google,
- campanii Google AdWords Display, de targetare a continutului site-ului.
Prin campaniile de promovare Google Adwords Display putem targeta site-urile partenere Google, selectate in functie de relevanta continutului (afisarea de mesaje text si bannere pe site-uri specifice,in functie de subiectele site-urilor sau de cuvinte cheie) si in functie de utilizatorii vizati in campania de promovare (varsta, sex, interese).
Implementam, de asemenea, campanii de remarketing, o strategie de promovare online prin care vom targeta vizitatorii care deja au intrat pe site si care sunt familiarizati cu continutul site-ului pe care dorim sa il promovam. In cazul campaniilor de remarketing / retargeting, a fost demonstrat statistic faptul ca rata de conversie este mai crescuta decat in cazul campaniilor clasice.
Prin conversie intelegem probabilitatea ca vizitatorii sa realizeze in site actiunile pe care noi dorim sa le realizeze (completarea unui formular, plasarea unei comenzi online, apelarea telefonica).
Iata de ce recomandam externalizarea serviciilor de promovare online, respectiv setarea si optimizarea campaniilor de promovare Google Adwords de catre un specialist cu experienta in marketing. Pentru noi, imbunatatirea rezultatelor promovarii online pentru afacerile clientilor nostri este scopul activitaii noastre zi de zi. Voi ce credeti? Ati incercat campaniile de promovare Google AdWords pana cum? Ce rezultate ati avut?
Leave a Comment