Care sunt tendintele de marketing si promovare online in 2018? Marketingul emotional sau conexiunea emotionala umana este un punct comun pentru eficienta eficienta tehnicilor de marketing, promovare si comunicare online.
Fie ca discutam despre campanii de promovare in-house sau externalizarea catre agentii de marketing online specializate in branding, servicii creare site-uri si metode de promovare si atragere trafic relevant in site (optimizare SEO site, SEO copywriting, promovare Google AdWords PPC, social media, promovare Facebook Ads, promovare video si Youtube, newsletter marketing etc.), o afacere de succes si, prin urmare un mix de marketing eficient astazi porneste de la definirea caracteristicilor si nevoilor clientilor.
Multumim pentru invitatie, am participat cu mare interes, si anul acesta in octombrie 2017, la conferinta Internet & Mobile World Romexpo Bucurresti (IMWorld), the largest B2B Expo-Conference for IT & Digital Solutions. Cunoastem importanta adaptarii din timp la trendurile de promovare si marketing online prezente astazi la nivel international, astfel incat am decis sa venim in ajutor, in cele ce urmeaza, cu o prezentare succinta a catorva dintre subiectele dezbatute in cadrul Internet & Mobile World 2017.
Aflati si despre:
9 Tendinte de Promovare Online, Video Ads si Mobile Marketing pentru 2017
5 tendinte pentru modalitatile de promovare si marketing online in 2015
Tendinte marketing, comunicare si promovare online in 2018 pentru succesul afacerii tale
Nu putem afirma despre conceptul “emotional marketing” ca este neaparat o tendinta noua in abordarea cu succes a campaniilor de marketing si promovare sau ca aceasta este o strategie noua pentru un business performant. Ceea ce putem afirma insa cu siguranta este ponderea tot mai mare a emotiilor si a sentimentelor in decizia de cumparare a clientilor, prin urmare extinderea folosirii strategiei de marketing emotional in afacerile de succes.
Promovarea site-ului si a afacerii prin emotional marketing se refera desigur la conexiunea emotionala intre brand si consumator, emotional branding, campanii de promovare bazate pe conectivitate si declansarea emotiilor umane pozitive: pasiune, dorinta, devotament, tandrete, pretuire, iubire, bucurie, afectiune, senzualitate etc.
2. Clientul potential sau utilizatorul devine co-creator al produselor/ serviciilor
Productia industrializata va fi inlocuita treptat de cea personalizata, cu alte cuvinte clientul va participa in mod direct la definirea si personalizarea produselor si serviciilor. Un marketing de succes astazi este caracterizat de colaborare, co-creatie a produselor si serviciilor companiei impreuna cu clientul. Consumatorul isi doreste sa participe, sa se implice in procesul de creare a produselor si serviciilor de care beneficiaza, nu mai este un simplu spectator si consumator.
3. Automatizare si robotica. The Internet of Things (IoT) devine The Internet of Bodies
Tehnologia digitala de astazi permite, din ce in ce mai mult, atat dezvoltarea functiilor si a interactiunii om-robot, cat si integrarea de senzori de simt in corpul uman cu scopul largirii abilitatilor senzoriale. Ex: wearables, implanturi robotice si proteze cu senzori de simt suplimentar conectate in mediul digital.
4. Dezvoltarea continua a tehonologiei digitale, a solutiilor de business si marketing online transforma modelele de business traditional
Clientul si satisfacerea cerintelor acestuia sunt baza unei afaceri de succes, stim deja. Prin urmare, se va pune accent din ce in ce mai mult pe valoarea oferita clientului si nu pe structura companiei. Firmele de succes adopta o schimbare de mindset:
- de la profit la motivatie si valoare oferita;
- de la planificare la experimentare;
- de la politica privata la transparenta in relatia cu clientii.
De asemenea, vor fi valorificate companiile / indivizii care ofera servicii / platforme care faciliteaza accesul rapid al clientului final la diverse produse si servicii de care acesta are nevoie. Ex: Uber, Upwork.
In urma unui studiu Gartner, se estimeaza ca pana in 2020:
- 85% din relatiile cu consumatorul vor fi online;
- 80% din procesele existente intro companie vor fi reinventate;
- 50% din total venituri vor fi obtinute in mediul online.
Dezvoltarea tehnologiilor digitale, automatizarea si robotica, imputernicirea clientului si nevoia din ce in ce mai mare pentru transparenta, incredere, conectivitate si satisfacerea nevoilor emotionale ale clientului sunt tendinte de baza pentru construirea unei strategii de marketing, comunicare si promovare de succes si, prin urmare, pentru succesul oricarei afaceri.
Care sunt tendintele de marketing, comuicare si promovare online pe care le observati in prezent sau la care va asteptati in viitor? Povestiti-ne despre experienta si parerea voastra in ceea ce priveste tendintele si rezultatele promovarii online. Multumim!
Leave a Comment