Strategia de marketing, construirea si dezvoltarea unui brand online poate face diferenta intre succes si esec pentru o afacere sau startup. Prin crearea unui site competitiv si a unui branding online care sa va reprezinte, veti acorda un avantaj competitiv afacerii dvs.
Una dintre cele mai valoroase abilitati de de marketing pe care proprietarul unei afaceri o poate invata si folosi este crearea continutului pentru site si blog, SEO copywriting si scrierea mesajelor de promovare. Vom afla in cele ce urmeaza, cateva metode de promovare prin care puteti imbunatati vizibilitatatea si imaginea online a afacerii, metode care va pot ajuta sa promovati eficient site-ul si sa cresteti vanzarile online.
10 secrete de marketing pentru scrierea mesajelor de promovare in site si pe blog:
1. Scrieti continutul paginilor site-ului sau mesajele de marketing din perspectiva clientilor
Inainte de a incepe scrie un articol sau continutul site-ului, ganditi-va la ce este important pentru audienta dvs. si abordati subiecte care sunt interesante pentru acestia.
2. Scrieti un avantaj competitiv in titlul paginii web, articolul din blog sau mesajul de promovare
Comunicati in titlu care sunt beneficiile clientului, avantaje pe care le veti explica ulterior in continutul paginii, de ex: economiseste timp, indeplineste-ti visul, slabeste rapid, etc.
3. Puneti accent pe beneficiile produsului / serviciului, nu doar pe caracteristici
Iata un exemplu in acest sens: daca vindeti covoare, sa spunem, este bine sa enumerati caracterisicile acestora (fire groase si lucioase), insa traduceti aceste caracteristici in beneficiile pe care aceste caracteristici le aduc clientului: covoarele sunt mai rezistente, arata foarte bine si sunt usor de curatat.
4. In mesajul de promovare, alegeti sa imbinati ratiunea cu emotia
O modalitate eficienta de promovare este imbinarea unui mesaj de marketing care face apel atat la emotie, cat si la ratiune. Este stiut faptul ca multi oameni, in comportamentul de cumparare, se folosesc de motivele rationale care sa justifice o achizitie emotionala de produse sau servicii. De exemplu, “Comanda acum pizza cu cea mai rapida livrare din oras (motive logice, rationale) si bucura-te de impreuna cu prietenii si familia de vizionarea filmului tau (mesaj emotional).”
5. In mesajul de promovare, mentionati care sunt rezultatele concrete, masurabile
De exemplu, “Prin planul nostru de antrenament slabiti 5 kg in 60 zile sau primiti banii inapoi”. Aceasta afirmatie este mult mai puternica in comparatie cu un limbaj abstract, general, cum ar fi “Planul nostru de antrenament te va ajuta sa arati bine”, fara sa se mentioneze exact care este insemnatatea pe care avea acest “sa arati bine” ar putea sa o aiba.
6. Testati “Tu vs. eu” in mesajul de promovare
Folositi cuvinte ca “tu, tu esti si a ta” mai des decat “eu, eu, mea, noi, a noastra”. Acest lucru ajuta la centrarea mesajului in jurul clientului, si nu a dvs.
7. In crearea mesajului de promovare, evitati folosirea cuvintelor tehnice sau jargoane folosite in industira de specialitate
Scrieti in asa fel incat, daca un copil de 12 ani ar citi mesajul dvs. de marketing, sa fiti sigur ca acesta ar intelege fiecare cuvant pe care l-ati folosit.
8. Folositi acelasi ton in mesajele scrise pe care clientii dvs. il utilizeaza in mod frecvent
De multe ori, folosirea unui limbaj formal ii poate face pe clientii dvs. sa isi piarda interesul asupra a ceea ce dvs. doriti sa le comunicati. O buna strategie de copywriting este sa scrieti pe acelasi ton pe care audienta, clientii dvs. il folosesc atunci cand vorbesc.
9. Simplitate in comunicare. Pastrati ofertele si mesajul de marketing simple.
De exemplu, este recomandat sa folositi o fraza simpla, in genul: “Incercati serviciu A pentru pret X” sau “Incercati serviciu B pentru pret X”. Evitati folosirea unei exprimari complicate de genul “Incearcati serviciu A, B acest pret. In plus, comandati inainte de aceasta data si veti primi 10% reducere” sau “Comandati inainte de aceasta data si a primi 25% din urmatoarea comanda”. Retineti ca o minte confuza nu cumpara.
10. In mesajele de marketing, folositi intotdeauna un “apel la actiune” (“CTAs”)
Spuneti-le intotdeauna cititorilor ce ati dori ca ei sa faca in continuare, dupa ce au terminat de citit mesajul dvs. Nu presupuneti ca ei stiu deja ceea ce dvs. ati vrea sa faca mai departe sau este posibil sa nu mai auziti de ei. De exemplu, le-ati putea spune in mod clar ce doriti de la acestia: “Vizitati site-ul nostru aici” sau “Completati adresa dvs. de email in acest formular si veti primi un cadou”.
Daca angajarea unui specialist de marketing online nu este o optiune realista in acest moment, o varianta alternativa este externalizarea serviciilor de consultanta web marketing. Pentru a obtine cele mai bune rezultate online, va recomandam sa va orientati inca de la inceput catre o firma de servicii complete de marketing si promovare online. Selectati o firma de promovare online si un partener de afacere pasionat si cu expertiza de marketing, web design si creare site, creare de continut pentru site si blog, promovare SEO si optimizare site pentru utilizatori si motoarele de cautare, promovare Google Adwords, promovare Facebook si social media marketing.
Consultati pachetele de promovare online WebPassion.ro:
Preturi si pachete de optimizare SEO
Preturi si pachete de promovare Google AdWords
Preturi si pachete de promovare Facebook Ads
Leave a Comment