De regula, o afacere mica isi aloca o mare parte din timp si energie pentru a castiga clienti noi. Cele mai eficiente tehnici de a obtine clienti noi pentru o afacere mica si nu numai, raman crearea unui site web design profesional, promovarea prin SEO si campanii de promovare Google AdWords, scrierea de continut de calitate pentru blog in site, promovarea pe retelele de socializare, promovarea Facebook Ads.
Clientii noi au un rol bine definit in dezvoltarea unui business, iar mentinerea unor relatii bune si fidelizarea clientilor existenti reprezinta o baza solida pentru succesul si continuitatea afacerii. In functie de domeniul de activitate, cca 30-40% din venituri ar putea avea ca sursa vanzarile repetate catre clientii existenti si/sau recomandarile primite prin intermediul acestora.
In cazul comercializarii rochiilor de mireasa, cel mai probabil clientul nu se incadreaza in tipologia consumatorului caruia va puteti adresa pentru vanzari repetate. In schimb, daca acesta va fi fericit si multumit de alegerea facuta, sunt sanse mari sa va recomande unei prietene sau cunostinte.
In cazul in care sunteti furnizori de materii prime, va puteti astepta ca 70-80% din venituri sa provina din comenzi repetate primite de la clientii actuali, intrucat oamenii prefer sa nu schimbe furnizorii.
Pentru anumite categorii de business, cum ar fi doctorii sau dentistii, 80 % din venituri pot avea ca sursa clientii existenti datorita specificului serviciilor si a gradului mare de fidelitate.
16 modalitati prin care afacerile mici pot castiga vanzari repetate si clienti fideli:
- Trimiteti-le un email de multumire.
- Trimiteti-le un cupon de reducere pentru comanda viitoare.
- Oferiti-le posibilitatea de a se abona la newsletter si trimiteti oferte speciale.
- Urmati-le activitatea pe social media.
- Mentionati-i pe paginile dvs. de social media.
- Organizati evenimente sau actiuni care sa exprime aprecierea fata de clienti.
- Creati oferte/ reduceri exclusive pentru clientii existenti.
- Oferiti-le clientilor actuali un sfat gratuit.
- Trimite-le un fisier informatii gratuite si relevante pentru afacerea dvs.
- Oferiti-le un card de fidelizare.
- Trimite-le mostre gratuite de produse noi.
- In cazul in care aveti un magazin online, oferiti-le clientilor posibilitatea de a creea si de a salva o lista cu produse pe care si le doresc si apoi notificati-i imediat ce articolele respective vor fi la reducere.
- Oferiti-le o reducere speciala de ziua lor.
- Trimiteti-le anual un cadou gratuit, de exemplu: un calendar.
- Daca vindeti produse, oferiti clientilor fideli un serviciu gratuit.
- Daca vindeti servicii, oferiti clientilor fideli un produs gratuit.
Tineti minte ca oamenii vor aprecia intotdeauna faptul ca, la randul lor, sunt si se simt apreciati. Voi ce sugestii aveti pentru a mentine clientii fideli si multumiti?
Leave a Comment