Google AdWords este o modalitate eficienta de promovare a site-ului si afacerii online, pe internet. Prin intermediul campaniilor de publicitate Google AdWords veti creste traficul in site si, mai important decat atat, puteti aduce in site acei vizitatori relevanti pentru afacerea dvs., direct interesati de informatia, produsele sau serviciile pe care le oferiti. In Romania, exista mai multe tipuri de campanii de publicitate Google AdWords: Search, Dynamic Search Ads, Display Network (DGN), YouTube si Remarketing.
In cazul publicitatii Google AdWords Search, anuntul de promovare va aparea in rezultate cautarii pe Google in functie de anumite cuvinte cheie (sau termeni de cautare). Oamenii folosesc cuvinte cheie pentru a cauta produse si servicii specifice pe Google. Daca cuvintele cheie alese in campania de promovare online coincid cu termenii de cautare pe care oamenii ii folosesc, anuntul de promovare va aparea langa, deasupra sau sub rezultatele optimizarii SEO Google. In cazul campaniilor Google AdWords Search, veti plati doar atunci cand oamenii dau click pe anuntul de promovare, ceea ce echivaleaza cu o vizita catre site. Prin setarea profesionala a campaniilor de promovare online si optimizarea AdWords, putem aduce in site trafic targetat, interesat sa afle mai multe detalii despre oferta site-ului, sa va contacteze sau sa comande produsul sau serviciul promovat.
In cateva dintre articolele anterioare, am prezentat avantajele campaniei de promovare Google AdWords in reteaua de cautare: “Ce este Google AdWords? De ce sa ma promovez pe Google?” sau 7 sfaturi pentru setarea campaniei de promovare Google AdWords. Publicitatea platita pe Google este, probabil, cea mai directa, cea mai eficienta, insa si cea mai complicata metoda de promovare online. De asemenea, am scris despre motivele pentru care recomandam sa externalizati promovarea online catre specialisti marketing cu certificare Google AdWords aici: “De ce sa externalizati promovarea Google AdWords”.
Exista multe beneficii ale publicitatii Google AdWords:
1. Rezultatele masurabile ale promovarii online
Aceasta afirmatie, a lui John Wanamaker, despre investitia in marketing si promovare: “Jumatate din banii pe care i-am cheltuit pe publicitate s-au irosit, problema este ca eu nu stiu care jumatate!” sau “Half the money I spend on advertising is wasted, the trouble is I don’t know which half.”, va este cunoscuta?
In promovarea online, si in mod particular in publicitatea Google AdWords, fiecare aspect al campaniei de marketing online este masurabila. Putem sti in orice moment: numarul de click-uri, numarul de afisari, rata de click pe anuntul de promovare (CTR), numarul de conversii, costul pe clic (CPC), costul pe achizitie (CPA) etc. De aceasta data este foarte usor sa masuram rentabilitatea investitiei (ROI). In plus, printr-o activitate continuua de optimizare a campaniilor AdWords, rezultatele promovarii online pot fi imbunatatite in timp.
2.Costul eficient al promovarii online
Unul dintre principalele beneficii ale campaniilor Google AdWords este eficienta crescuta din punct de vedere al costului. Veti plati numai atunci cand cineva face click pe anuntul de promovare (CPC). In plus, puteti decide care este bugetul exact de promovare pe care doriti sa il investiti per zi/ per luna. Se poate seta un buget de 10 lei/ zi sau 3000 lei/zi. Si mai important de stiut este faptul ca, daca lucrati cu specialisti AdWords si marketing online dedicati, cu certificare Google AdWords anuala, performanta campaniei de promovare va fi optimizata in mod continuu si astfel rentabilitatea investitiei in publicitatea online va creste, in timp ce costul per click va scadea treptat. Acest lucru inseamna ca vei putea vedea o crestere a traficului in site, fara a va creste costurile cu promovarea.
3.Relevanta campaniilor de promovare online
De multe ori le amintim clientilor despre misiunea Google de a afisa cele mai relevante rezultate utilizatorilor care efectueaza o cautare pe Google. Nu intotdeauna agentiile sau companiile cu cel mai mare buget de publicitate sunt si cele care ocupa cele mai bune pozitii pentru afisarea anuntului de promovare pe Google. De ce? De fiecare data cand un cuvant cheie este cautat pe Google, are loc o licitatie pentru determinarea pozitiei anuntului de promovare in rezultatele cautarii sau “ad auction”. Aceasta licitatie va determina ordinea in care vor fi organizate cele mai relevante anunturi de promovare pe pagina cu rezultatele cautarii pe Google.
De exemplu, daca licitati 2 lei pentru cuvantul cheie “dentist Bucuresti” si concurentul dvs. liciteaza 4 lei pentru acelasi cuvant cheie, acest lucru nu garanteaza ca anuntul de promovare AdWords al concurentului, care a licitat mai mult per click, va fi plasat intr-o pozitie superioara in rezultatele cautarii pe Google.
Google ia in considerare mai multi factori atunci cand determina pozitionarea anunturilor de promovare AdWords. In cazul in care campaniile Google AdWords au, in general, o rata mai mare de click decat cea a concurentului, deci probabilitatea de click este mai mare, anuntul dvs. poate fi plasat deasupra mesajului de promovare concurent. In mod similar, Google ia in considerare elemente care tind e experienta utilizatorului pe site-ul dvs. si pagina catre care este redirectionat traficul platit in site (pagina de destinatie a anunturilor de promovare). Cand pagina de destinatie aleasa pentru campania AdWords, anuntul de promovare si cuvintele cheie indeplinesc anumite criterii de relevanta si calitate, este foarte probabil ca experienta oferita utilizatorului site-ului dvs. sa fie una exceptionala. In consecinta, mesajul dvs. de promovare AdWords are sanse crescute sa fie plasat deasupra anuntului de promovare al concurentei. Scopul acestei “licitatii pentru plasarea anuntului de promovare” sau “ad auction” este acela de a asigura afisarea celor mai relevante anunturi de promovare catre utilizatorii Google.
4.Promovare AdWords targetata eficient
Pentru un specialist AdWords si marketing online, instrumentele sofisticate de directionare/ targetare a audientei pentru campaniile de publicitate online sunt esentiale pentru maximizarea ROI. Programul Google AdWords ofera posibilitatea de a targeta audienta in mod eficient in functie de locatie, limba vorbita, dispozitive mobile, timp de afisare a anunturilor (zile si ore), auto-tagging pentru url-ul de destinatie AdWords si Analytics.
5.Remarketing pentru campaniile AdWords de promovare
Intr-un articol anterior, intitulat “De ce remarketing pentru campaniile de promovare website“, am explicat ce este si care sunt avantajele acestei modalitati de promovare online.
Promovarea Google Adwords Remarketing, cunoscuta si sub numele AdWords Retargeting, poate fi deosebit de eficienta. Aceasta intrucat prin aceste campanii de publicitate online ajungeti din nou la utilizatorii care au mai vizionat site-ul in trecut si, deci, sunt deja interesati de oferta. In cazul in care audienta este una bine targetata, puteti beneficia de un avantaj imens al campaniilor de remarketing si anume, acela de a le reaminti vizitatorilor despre interesul lor asupra produsului sau marcii dvs. Practic, aveti sansa de a recupera atentia publicului din alta parte, atunci cand acesta se afla pe alte site-uri.
Retargeting implica afisarea anunturilor platite de promovare online in reteaua Google Search sau pe site-urile partenere Google din reteaua de Google Display. Cel mai bun mod de a ne asigura ca aceste anunturi sunt directionate in mod corect este crearea unei liste de remarketing in Google AdWords. De exemplu, puteti crea o lista de retargeting generala, pentru toti vizitatorii site-ului sau liste specifice de remarketing pentru utilizatorii care au vizualizat anumite categorii de pagini sau produse din site. Se poate apoi seta o campanie Google AdWords cu un mesaj specific si personalizat prin care sa promovam oferte speciale care sa aduca vizitatorii inapoi pe site. Daca doriti, ne puteti contacta pentru mai multe informatii sau pentru setarea si optimizarea unei campanii de promovare Google AdWords Remarketing.
Exista, cu siguranta, o multime de alte beneficii ale publicitatii prin Google AdWords, insa ne-am oprit in acest articol la acestea cinci ca fiind printre cele mai importante sau, cel putin printre caracteristicile noastre preferate. Voi ce ati mai include in lista de preferinte privind beneficiile promovarii prin Google AdWords?
Pentru startup-uri cu concurenta scazuta, recomandam inceperea unei campanii AdWords cu un buget de campanie AdWords pornind de la 100 euro/luna, cu posibilitate de marire treptata a investitiei in promovarea online. Pentru mai multe detalii, consultati pachetele de promovare Google AdWords WebPassion.ro. Beneficiati de servicii personalizate, specialist AdWords cu certificare Google pentru setarea si optimizarea campaniilor AdWords, profesionalism, pasiune si dedicatie pentru rezultate performante cu costuri scazute din promovarea Google. Contactati-ne pentru servicii complete de promovare online si campanii Google AdWords.
claudiu says
o metoda de promovare eficienta este facebook.
WebPassion.ro says
Multumim pentru comentariu,Claudiu. Este adevarat, atat publicitatea Google AdWords,cat si Facebook Ads sunt modalitati eficiente de promovare. Cele doua tipuri de promovare sunt complementare. Este important, atunci cand alegem mixul de promovare,sa luam in considerare in primul rand audienta careia ne adresam si obiectivul pe care dorim sa il atingem. Din experienta, promovarea Facebook este mult mai eficienta cand ne adresam consumatorului final.