Obiectivul optimizarii Google SEO (Search Engine Optimization) este pozitionarea site-ului in prima pagina Google pentru cuvinte cheie selectionate si oportune. Cu alte cuvinte, strategia SEO cuprinde o serie de actiuni menite sa aduca un site in paginile de rezultate ale motorului de cautare (SERP) dupa cuvinte cheie sau fraze relevante pentru site si domeniul de activitate al afacerii.
Poate promovarea social media sa influenteze rezultatele optimizarii SEO? Link-urile provenite din social media si interactiunea in mediul online joaca un rol important in pozitionarea site-urilor in paginile cu rezultatele cautarii Google. Optimizarea continutului site-ului si a textelor, fie ca este vorba despre articolele din blog, fie ca ne referim la postarile de pe retelele sociale, influenteaza rezultatele optimizarii SEO si pot ajuta la obtinerea unei pozitii bune a site-ului in paginile cu rezultatele cautarii pe motoarele de cautare, in prima pagina Google.
6 strategii prin care promovarea social media poate influenta rezultatele optimizarii SEO:
1. Optimizeaza profilul paginii de business in retelele sociale
O tehnica SEO eficiena pentru profilele de social media este sa fii cat mai descriptiv posibil. Completeaza intotdeauna sectiunile “Despre” sau “Informatii” din cadrul oricarei platforme de social media unde detii un cont. Foloseste cuvinte sau fraze care descriu afacerea ta si care sunt, de asemenea, folosite de catre potentialii clienti pentru a-ti cauta si gasi afacerea.
De exemplu, stiai ca, pentru a optimiza pagina de Facebook pentru cautari locale, este foarte important sa incluzi adresa, orasul, judetul? Include intotdeauna url-ul site-ului tau in retelele sociale si invers, include link-uri din site catre conturile sociale.
Uneori in paginile Facebook gasim campul “Categorie” fara informatie, desi acest camp este important pentru cautarile pe mobil. Incepe optimizarea prin a te asigura ca pagina de Facebook a afacerii tale este listata cu categoria corecta.
2. Optimizeaza si actualizeaza continutului paginilor de retelele de social media
Pentru a optimiza continutul postat pe retelele sociale include in postarile noi o parte din cuvintele cheie de cautare relevante pentru afacerea ta. Pentru a impulsiona rezultatele SEO, este important sa distribuim continultul din site si pe retelele sociale.
De asemenea, foloseste numele firmei in mesajele postate pe retelele sociale. Acest lucru ajuta ca Google sa asocieze cuvintele cheie utilizate pentru descrierea afacerii cu numele firmei.
3. Ofera celorlalti posibilitatea de a distribui continutului pe retelele sociale si astfel vei construisti de link-uri catre site
Un factor cheie in optimizarea SEO este link building-ul. In traducere, link-building inseamna ca site-ul tau relationeaza bine cu alte site-uri prin link-uri. Cu cat exista mai multe site-uri de calitate care creeaza link-uri catre site-ul tau (inbound) si cu cat vei crea link-uri de legatura cu alte site-uri de calitate (outbound), cu atat Google va considera ca site-ul tau autoritar. O autoritate mai mare a site-ului se va traduce in final in rezultate mai bune in paginile de rezultate Google dupa cuvinte cheie.
Like-urile, comentariile, Google +1s, retweet-urile, toate acestea joaca un rol important in crearea de link-uri catre site. Cu cat vei crea mai mult continut de nisa, relevant si de calitate, cu atat oamenii vor dori sa distribuie acel continut, ceea ce inseamna ca vor crea inbound link-uri. Cand spunem “continut” nu ne referim exclusiv la un blog post sau la studii de caz, continut poate insemna si tweet-uri sau mesaje pe Facebook. Postarea de continut original si valoros pe retelele de social media va conduce in timp la imbunatatirea rezultatelor SEO pentru site-ul tau. In conculzie, crearea de continut de calitate are ca efect mai multe distribuiri ale acestui continut, ceea ce echivaleaza cu crearea mai multor link-uri, lucru care ajuta la imbunatatirea rezultatelor SEO. Simplu, nu-i asa?
O modalitate cunoscuta pentru cresterea numarul de distribuiri ale continutului este adaugarea butoanelor de social media in paginile site-ului si in blog.
4. Invata sa utilizezi Pinterest
Paginile site-urilor cu cu trafic intens sunt indexate mai repede de catre Google si apar mai usor in paginile de rezultate Google (SERP). O modalitate de a crea continut pentru a facilita redistribuirea este utilizarea retelei Pinterest. Pinterest este foarte eficient pentru construirea de link-uri si imbunatatirea strategiei de cuvinte cheie. Acesta este momentan un capitol “learn in progress”.
5. Creeaza un cont Google+ si petrece minim 10 minute pe zi pe aceast cont pentru distribuirea de continut
Nimeni nu iubeste Google+ mai mult decat Google. Creeaza o pagina de business Google+ si completeaza cat mai multe campuri in sectiunea “Despre”. Foloseste cuvintele cheie care descriu cel mai bine afacerea. De asemenea, Google permite adaugarea mai multor link-uri personalizate in profil, foloseste acest lucru ca pe o oportunitate pentru a crea link inapoi catre site, blog si celelalte canalele sociale. Petrece minim 10 minute pe zi pentru redistribuirea continutului in pagina de Google+.
6. Listeaza afacerea ta pe Google+ Local
Potrivit Google, 97% dintre consumatori cauta afacerile locale online. Pentru aparitia site-ului in paginile de rezultate locale, este important ca afacerea sa fie inregistrata in Google Business. O pagina locala Google+ este diferita de o pagina de afaceri Google+ deoarece permite clientilor localizarea cu usurinta a adresei fizice a afacerii. Aici se poate actualiza adresa, numarul de telefon, programul de functionare al companiei/ magazinului. Este recomandabil ca informatia sa fie actualizata constnt atat in pagina Google+ Local, cat si pe Facebook.
Tineti minte ca, pentru imbunatatirea rezultatelor SEO este nevoie de timp, iar schimbarile in paginile cu rezultate ale motoarelor de cautare (SERP) nu se intampla peste noapte. Intotdeauna fiti cat mai descriptiv posibil și pastrati informatia actualizata in retelele social media. Pentru un proprietar al unei firme mici nu va este eficient sa isi creeze o obsesie pentru optimziarea SEO, ci mai degraba recomandam sa se concentreze pe castigarea de expertiza in domeniul sau de activitate, pe furnizarea de unor servicii de calitate si a unor experiente placute clientilor sai. Pentru ajutor in construirea si implementarea unei strategii integrate de social media si SEO, apeleaza la consultanta web specializata, creare site WordPress si site web design, promovare Google si optimizare SEO si social media.
Leave a Comment