“Cand este bine sa incep o campanie de promovare online a site-ului pe Google?”, aceasta este una dintre cele mai frecvente intrebari ale micilor antreprenori. In timp ce promovarea site-ului online se poate realiza in mod continuu, pe parcursul intregului an calendaristic, haideti sa vedem si cateva ocazii deosebite de promovare pe care sa le luam in calcul pentru a beneficia de noi oportunitati de vanzare.
Iata 7 ocazii de promovare a site-ului pe Google sau 7 ocazii de incepere a unei campanii de promovare online:
1. In faza de start a afacerii si imediat dupa lansarea site-ului. Cat de usor le este clientilor tai sa gaseasca afacera si site-ul tau pe internet? Spre exemplu, daca ai deschide o florarie, unde ai amplasa magazinul? Cu siguranta vei raspunde: in locuri cat mai aglomerate, in intersectii, in piete, langa gara si chiar langa spitale. In aceeasi ordine de idei, unde ii poti gasi, in ziua de astazi, pe cea mai mare parte a clientilor tai? Exact, clientii tai potentiali, cel putin marea lor majoritate, sunt pe internet. Peste 50% din populatia Romaniei detine o conexiune la internet si peste 86% dintre utilizatorii internetului cauta pe Google cu scopul de a se informa in legatura cu o achizitie pe care doresc sa o realizeze.In concluzie, asigura-te ca site-ul tau si serviciile/ produsele oferite sunt usor de gasit online, pe Google sau pe site-urile pe care clientii tai navigheaza zilnic sau in cea mai mare parte a timpului. Vei avea cele mai bune rezultate atunci cand site-ul tau va aparea in rezultatele cautarii organice pe Google, vei invata sa utilizezi in mod eficient publicitatea online Google AdWords sau vei apela la un expert cu certificare Google Adwords si experienta web marketing pentru setarea si gestionarea campaniilor de promovare Google Adwords.
2.Cand serviciile oferite sunt noi sau necunoscute publicului tinta. Daca serviciile tale sunt inca noi pe piata din Romania si nu numai, poti folosi, de exemplu, imagini si video pentru a demonstra utilitatea acestora si pentru a facilita intelegerea cat mai facila a acestor servicii/ produse de catre audienta. Daca vei decide sa contruiesti un canal de YouTube pentru afacerea ta si sa adaugi demonstratii video pe YouTube, vei avea sanse crescute de a beneficia in viitor de o indexare rapida a site-ului/ prezentarilor postate. Aceasta deoarece in ultima perioada a crescut foarte mult tendinta utilizatorilor de a folosi canalele vizuale de informare, prin imagini, tutoriale video, iar Google va incerca in continuu sa recompenseze modalitatile de promovare online care se dovedesc a oferi o experienta placuta utilizatorilor. De asemenea, stiati ca YouTube, cel de-al doilea motor de cautare la nivel mondial, este proprietatea Google, primul motor de cautare la nivel mondial? In fiecare luna, mai mult de 1 billion de oameni viziteaza YouTube si petrec peste 6 billione de ore vizionand videoclipuri. Poti gasi foarte multi dintre clienti tai potentiali aici, nu-i asa?
3.In apropierea sarbatorilor traditionale. Cunoastem deja faptul ca in perioada Pastelui si a Craciunului majoritatea romanilor cumpara mai mult. Gandeste-te sa transformi oricare dintre aceste ocazii intr-o oportunitate de vanzare pentru afacerea ta. Promoveaza-ti oferta online cu cel putin 1-2 luni inainte de inceperea sarabatorilor traditionale. Convinge-ti clientii ca produsele/ serviciile pe care le oferi sunt cea mai buna alegere pentru un cadou inspirat de sarbatori.
4. Atentie la noile sarbatori si sezonalitate! Noua generatie serbeaza ziua indragostitilor, ziua Europei, Halloween, reducerile de sezon, reducerile “back to school”, reducerile anuale de Black Friday. De exemplu, mai avem doar 2 zile pana pe 21 noiembrie 2014, data la care firmele din Romania care au ales sa profite de aceasta oportunitate de vanzare si vor oferi consumatorilor mult asteptatele reduceri de Black Friday. Profita de fiecare ocazie care are potentialul de a te ajuta sa ajungi la clienti de varste diferite, pe canalele care lor le sunt familiare in mediul online. Chiar daca tinerii nu cheltuie sume importante online, ei sunt clienti entuziasti si isi conving usor prietenii sa cumpere si ei, iar tu te vei bucura de succes pentru afacerea ta.
5. In perioada vacantelor. Cu totii suntem mai relaxati si mai generosi in timpul vacantelor. Aceasta este perioada cand este bine sa te adresezi clientilor de varsta mijlocie. Avantajul acestor clienti este ca pot cheltui sume importante de bani, dezavantajul este ca necesita mai multa munca pentru a fi convinsi sa cumpere.
6. La aniversari. Fiecare familie e diferita, dar toate au in comun aniversarile, zilele onomastice, 1 si 8 Martie etc. Serviciile/ produsele oferite de afacerea ta pot fi cadoul potrivit pe care acestia il cauta pentru cei dragi sau pentru cei pe care ii pretuiesc. Pentru toate aceste ocazii, gandeste-te sa promovezi oferta ta online. Creeaza pachete cu produse/ servicii cadou pentru doamne, domni, copii, impreuna cu mici reduceri sau produse suplimentare cadou pentru a face oferta ta cat mai atragatoare pentru clienti.
7.In perioadele care sunt, de regula, slabe pentru afacerea ta. Ce faci daca masina de spalat se strica intr-o duminica? Daca nu cunosti deja un instalator priceput, cel mai probabil vei incepe sa cauti online, pe Google, numarul de telefon al unui mester, nu-i asa? Iata de ce este oportun si necesar ca site-ul tau, cu prezentarea serviciilor, a datelor de contact, in special numarul de telefon al afacerii tale sa fie usor de gasit online. In felul acesta, vei avea beneficiul de a prelua comenzi online, chiar si in perioadele in care concurenta nu lucreaza.
Fructifica fiecare ocazie de promovare a site-ului si a afacerii tale pe Google si in mediul online! Pentru a obtine rezultate chiar si mai bune, planifica principalele actiuni de promovare online cu cel putin 3-6-12 luni in avans. Este site-ul tau vizibil pe Google pentru cuvintele pe care clientii le-ar putea folosi pentru a cauta produsele/ serviciile pe care le oferi? Folosesti deja sau vei incerca sa folosesti toate aceste ocazii de promovare online a afacerii si ofertei tale?
Leave a Comment