“Cum sa incepeti o afacere online” a fost subiectul unui articol anterior. Ne propunem, in cele ce urmeaza, sa abordam cateva motive pentru care site-ul nu are succes sau motive pentru care afacerea online nu aduce profit.
Ca antreprenori este poate la fel de importanta perseverenta, pe cat de importanta este evaluarea continua a afacerii si a directiei in care aceasta se indreapta. Un bun antreprenor va fi atent la tendintele in continua schimbare ale pietei in care activeaza si va incerca sa se adapteze cerintelor acesteia in cel mai scurt timp.
Cum ne dam insa seama daca afacerea online, fie ca ne referim la un site de prezentare, site de continut, magazin online sau portal web, se indreapta catre o directie gresita? Cand stim daca este o idee buna sa luptam in continuare pentru succesul afacerii online pe care am cladit-o sau ar fi bine sa re-evaluam optiunile si oportunitatile de business?
Sa presupunem ca ati luat in calcul cele 4 sfaturi pe care le-am oferit in articolul Cum sa incepeti o afacere online”. Iata acum 3 motive pentru care site-ul sau afacerea online nu are succes, nu aduce profit:
1. Traficul in site nu este suficient
Majoritatea afacerilor aflate la inceput de drum, nu au sau nu stiu cum sa isi planifice un buget de promovare pentru afacere. Promovarea unei firme insa, mai ales cand ne referim la un business online, este esentiala pentru succesul acesteia.
Pentru a veni in ajutorul clientilor nostri in ceea ce priveste stabilirea unui buget de promovare, incercam sa ii facem sa inteleaga faptul ca obtinerea unui trafic mare in site, respectiv un numar mai mare de vizitatori relevanti in site inseamna un esantion mai mare pentru testarea si evaluarea corecta a experientei si rezultatelor site-ului. Cu alte cuvinte, cu cat esantionul este mai mare, cu atat analiza privind rezultatele site-ului este mai corecta si putem lua decizii sustinute de optimizare a site-ului si a campaniilor de promovare.
Suntem inca surprinsi sa aflam, prin intermediul serviciilor de consultanta si promovare web marketing pe care le oferim, ca exista inca foarte multe site-uri care nu au aflat si nu folosesc sisteme de masurare a traficului in site, a sursei traficului in site, a experientei utilizatorilor in site sau a conversiilor (cereri de oferta, comenzi online etc.). Este bine de stiut ca exista mai multe astfel de sisteme de monitorizare a traficului in site foarte eficiente si gratuite. In acest scop, noi folosim si recomandam pentru monitorizarea traficului in site, platforma Google Analytics.
In concluzie, inainte de a lua decizia potrivit careia ideea de business nu este una de succes, asigurati-va ca ati adus suficient trafic in site si ca afacerea dvs. online este vizualizata de cat mai multi oameni interesati de oferta.
2. Preturile nu au fost setate corect
Pentru afacerile online, datorita, sa spunem, lipsei cheltuileilor sau a costurilor foarte scazute cu chiria, depozitarea produselor, poate exista tendinta de a seta preturi mici. Atunci cand setati preturile produselor / serviciilor pe care le vindeti online, asigurati-va ca luati in considerare costurile cu gestionarea afacerii, timpul consumat cu suportul oferit clientilor, costul cu gazduirea si administrarea site-ului, costurile de marketing si promovare a site-ului si a produselor/ serviciilor oferite, costul cu taxe si impozite catre stat etc.
Setarea unui pret corect pentru serviciile/produsele site-ului este, credem noi, un criteriu extrem de important pentru succesul unei afaceri online.
3.Ideea business-ului online nu este sustenabila
Daca ati creat un site cu potential maxim de optimizare SEO, ati adus suficient trafic relevant in site prin campanii de promovare Google AdWords eficiente, ati setat preturi corecte in site pentru produsele si/sau serviciile site-ului si totusi nu ati obtinut profit din afacerea online, atunci exista posibilitatea ca ideea de business online sa nu fie una sustenabila.
In calitate de antreprenori, este absolut necesar sa putem analiza obiectiv ideea de business si rezultatele obtinute pana la un anumit punct, astfel incat sa decidem daca mergem mai departe cu aceeasi idee de afacere online sau recunoastem ca afacerea online in cauza nu este profitabila. A renunta din timp la o afacere pentru care toate datele statistice confirma ca nu functioneaza este, credem noi, o caracteristica a antreprenorilor puternici. Doar pentru ca o anumita idee de business nu a functionat, nu inseamna ca urmatorul proiect online nu va fi unul de succes. In schimb, veti avea deja experienta gestionarii unei afaceri online ca punct de start.
In concluzie, fiti sigur ca nu abandonati o idee buna de afacerea online din motive gresite. Intai analizati, testati, luati toate masurile posibile si oportune pentru ca site-ul dvs. sa obtina succes in mediul online.
Voi ce alte motive ati identificat ca fiind vitale pentru succesul unei afaceri online? Scrieti-ne opinia voastra printr-un comentariu la acest articol. Pastrati legatura cu noi, #WebPassionRO si pe paginile retelelor sociale: Facebook , Google +, Twitter, LinkedIn.
WebPassion.ro este agentie de promovare, partener certificat Google Partners. Suntem o firma pasionata de branding online, creare site si web design, cu expertiza in marketing online si promovare site-uri. Oferim servicii integrate de marketing si branding online: creare site WordPress, optimizare SEO, promovare Google Adwords, promovare Facebook Ads. Daca va doriti un partener de business cu care sa obtineti trafic relevant in site si rezultate eficiente din promovare, vizualizati portofoliu web design si promovare site, testimoniale servicii promovare si contactati-ne.
Leave a Comment