Vrei sa creezi un site sau te gandesti la un website redesign? Stim cu totii cat de important este homepage-ul unui site. Iata cateva elemente de site web design si experienta a utilizatorului in site pe care va sfatuim sa le luati in considerare. Sunt intrebari pentru care este bine sa aveti raspunsuri inainte de a incepe procesul propriu-zis de constructie a site-ului.
7 intrebari pentru pagina de homepage site:
1) Raspunde la intrebari precum “Cine sunt”, “Ce fac” si / sau “Ce pot face eu, ca vizitator aici”?
In doar cateva secunde din momentul in care vizitatorii intra pe site, este obligatoriu ca acestia sa poata identifica cu usurinta daca sunt in “locul potrivit”, sa inteleaga domeniul de activitate al site-ului, cu ce va ocupati, daca ii puteti ajuta cu ceea ce au ei nevoie si daca isi doresc sa petreaca mai mult timp navigand pe site.
2) Rezoneaza cu publicul tinta?
Pentru crearea unei pagini web eficiente ne vom concentra in prima faza pe identificarea audientei si ne vom adreseaza acestui public tinta in mod corespunzator, ceea ce insemana ca vom “vorbi” cu oamenii potriviti in limbajul lor uzual. De cele mai multe ori, este bine sa se foloseasca in site un limbaj scurt, concis, sa se evite termenii foarte tehnici, mai ales in cazul in care audienta vizata nu cunoaste termeni de specialitate si nu foloseste un limbaj tehnic, de nisa.
3) Comunica un mesaj convingator si promoveaza o valoare unica?
Odata ajunsi pe homepage, este nevoie ca vizitatorii sa fie intampinati de un mesaj convingator, iar modalitatea de prezentare si promovare in site a serviciilor, produselor sau a companiei in sine sa fie realizata in asa fel incat vizitatorii sa isi doreasca sa petreaca mai mult timp pe site si sa afle mai multe detalii despre oferta ta si felul in care te diferentiezi de celalalte site-uri concurente.
In concluzie, promovati valoarea unica pe care o aduceti publicului tinta inca din pagina de start a site-ului. Homepage-ul site-ului este pagina in care va puteti pune in valoare compania, serviciile si produsele, astfel incat sa reusiti sa retineti vizitatorii pe site si sa ii convingeti sa vizualizeze si alte pagini din site si de aici, sa va contacteze sau sa plaseze o comanda online. Design-ul homepage-ului poate face diferenta intre un vizitator care ramane sa navigheze in continuare pe site sau iese din site si, eventual, merge catre un site concurent.
Chiar daca aveti oferte atractive si competitive, atat timp cat acestea nu sunt prezentate corespunzator, este foarte probabil ca vizitatorii sa paraseasca rapid site-ul dvs. si sa contacteze concurenta/ sa comande de pe un site concurent. Si ganditi-va ca acest lucru se intampla din simplul motiv ca modalitatea de prezentare a informatiei, continutul si design-ul site-ului sunt mai atragatoare pe un site concurent decat pe al dvs. Poate parea un criteriu nedrept de selectionare a ofertelor sau de achizitie a unor servicii sau produse, insa acest lucru este cat se poate de adevarat si se intampla zilnic.
4) Are navigatie usoara si design mobile responsive? Site-ul are un design optimizat pentru mobil?
Homepage-ul si, de altfel, toate paginile site-ului, trebuie sa fie extrem de usor de utilizat si sa nu contina elemente precum bannere flash, animatii sau pop-up-uri care sa produca confuzie, sa supere vizitatorii sau, intr-un cuvant, sa stea in calea unei experiente de navigate usoara in site.
In plus, in lumea dispozitivelor mobile in care traim, nu mai este optional ca site-ul sa fie optimizat pentru mobil. Site-urile cu design optimizat pentru dispozitivele mobile sunt astazi o cerinta obligatorie. De altfel, un site cu design mobile responsive este un aspect foarte important pentru a putea oferi utilizatorilor unui site o experienta placuta de navigare. Acesta este si un factor important in ceea ce priveste optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare sau promovarea site-ului prin Google SEO.
5) Include mesaje cu indemn la actiune sau “call-to-action” (CTAs)?
Indruma vizitatorii catre ceea ce dori ca ei sa faca in pasul urmator pe site, comunica clar mesajul tau de actiune pentru ei. Nu presupune ca acestia stiu ce au de facut in site, ci indruma-i prin texte precum: “Vezi oferta”, “Afla Preturile, “Cumpara Acum” sau “Programeaza o Intalnire”.
6) Actualizezi continutul site-ului cu informatii noi?
In functie de nevoile vizitatorilor, pentru a reflecta schimbarile in activitatea firmei sau pentru a promova in site noi oferte, atat pagina de homepage, cat si celelalte pagini din site, se actualizeaza in mod constant.
7) Are site-ul web design simplu si eficient?
O pagina web bine realizata are, de cele mai multe ori, un design simplu. Un web design simplificat si concis ajuta la construirea increderii vizitatorilor, promoveaza oferta prin accentuarea unei valorii adaugate pentru consumator, are o navigatie in site usoara, care ii va ghida cu usurinta pe vizitatori catre pasul urmator de urmat.
Pentru crearea unui site eficient, planifica functionalitatile pe care le doresti in site, ce culori vei folosi, care va fi dimensiunea fontului, precum si elementele de homepage design prezentate mai sus.
Site-ul tau raspunde, inca din pagina de homepage, acestor cerinte de website design si experienta a utilizatorilor? Lasa-ne un comentariu la acest articol, spune-ne parerea ta sau contacteaza-ne pentru crearea unui site profesionist, servicii de website design, consultanta marketing, optimizare site SEO si social media si promovare website.
Leave a Comment