Va ganditi la o afacere online pe cont propriu, insa nu stiti de unde sa incepeti? Am experiment personal sentimentul acesta atunci cand am decis sa ofer servicii de consultanta web marketing pe cont propriu si de aceea am decis sa vin in ajutor, cu ceea ce eu am invatat pana acum. Timpul si banii sunt, cu siguranta, doua resurse esentiale pentru orice startup. Ceea ce multi dintre noi nu realizeaza este faptul ca determinarea, planificarea unui business si nu numai, pasii marunti pe care ii facem spre atingerea obiectivului, pot fi, deopotriva, la fel de importanti pentru inceperea unei afacerii online. In cele ce urmeaza, voi mentiona cateva aspecte care sa ajute pe cei interesati sa planifice si sa lanseze o afacere online.
Cum sa incepeti o afacere online? Iata 4 activitati de luat in calcul:
1. Gasiti o nevoie nesatisfacuta sau satisfacuta partial pe piata locala si fiti persoana care sa indeplineasca aceasta nevoie. Aici putem vorbi fie despre un magazine online, fie pur si simplu de crearea unui blog cu informatii specifice dintr-un anume domeniu de activitate. Puteti incepe aceasta activitate din pasiune si, pe parcurs, puteti imbina pasiunea cu o forma de business. De exemplu, puteti crea un site blog unde sa scrieti articole despre subiecte cu care sunteti familiarizati sau despre care aveti cunostinte, puteti scrie articole despre o pasiune pentru care chiar dvs. nu ati gasit informatiile pe care vi le-ati fi dorit sa le gasiti in piata locala. Ulterior, dupa ce veti avea o audienta fidela si veti creste traficul in blog, puteti lua in considerare variante prin care sa castigati bani din aceasta activitate (ex: inscrierea in programe de afiliere,Google AdSense). Incepeti activitatea doar dupa o analiza in prealabil a audientei, a pietei, a competitiei si dupa stabilirea elementelelor cu ajutorul carora va vei diferentia de concurenta si prin care veti aduce valoare.
2. Cunoasteti elementele de baza pentru comunicare, promovare si marketing. Invatati sa va prezentati oferta in asa fel incat aceasta sa vanda sau apelati la un specialist de marketing pentru acest scop.
3. Creati-va un site sau blog cu web design simplificat, mobile responsive, usor de navigat si de gasit informatia necesara pentru vizitatori si facil de administrat pentru dvs. Ca si cu alte ocazii, pentru cele mai bune rezultate online, recomandarea este sa lucrati inca din faza de inceput a proiectului, cu un specialist de marketing pentru crearea unui site profesional, care sa sustina si sa ajute la indeplinirea obiectivului afacerii. Este posibil sa fiti tentat sa alegeti variante gratuite sau cat mai ieftine pentru crearea unui site sau blog. Voi explica, in cele ce urmeaza, de ce nu va indrum sa dati curs acestui impuls. Un website profesional va fi insasi baza afacerii, a rezultatelor, imaginii si reputatiei dvs. online. Stim cu totii ca, atunci cand nu exista o baza solida pentru o constructie, ceea ce initial poate parea o alegere avantajoasa, un site gratuit sau ieftin, se va dovedi, in timp, a fi o alegere costisitoare, poate chiar motivul compromiterii obiectivului si a rezultatelor micii afaceri online. Exista multe aspecte de care sa tineti cont pentru crearea unui site profesional, un website care sa vanda. Din acest motiv, este bine sa aveti suportul unui specialist care are nu doar cunostintele tehnice pentru realizarea unui site, ci are experienta si cunostinte acreditate de marketing, promovare online, optimizare SEO si social media. Pentru crearea unui brand online, colaborati cu o agentie care ofera servicii web complete si alegeti pe baza recomandarilor si a unui portofoliu.
4. Folositi blogul, promovarea prin Google, social media si Facebook Ads pentru a aduce trafic catre site, pentru construirea audientei si a autoritatii in domeniul de activitate ales.
- scrieti in mod constant articole interesante pentru publicul tinta in blog, articole care sa va ajute in ceea ce priveste construirea credibilitatii in aria de expertiza;
- activitatea sustinuta de social media ajuta la construirea unei reputatii bune online;
- promovarea Google AdWords este printre cele mai cunoscute, rapide si eficiente modalitati de a aduce trafic relevant in site. Prin campaniile de promovare Google, va puteti adresa direct catre oamenii care cauta in mod direct, pe Google, sau indirect, pe site-uri de nisa, partenere Google, informatia, activitatea, serviciile sau produsele pe care le oferiti;
- promovarea Facebook Ads este o modalitate complementara de a aduce si mai mult trafic relevant in site prin social media. Prin campaniile de promovare va adresati audientei dvs. chiar in momentele in care acestia folosesc canalul lor preferat de socializare, Facebook, atat pe desktop, cat si pe mobil.
Domeniul online este unul in continua schimbare si dezvoltare. Pe cat de competitiv este mediul online, pe atat de mari si multe sunt oportunitatile pe care acest mediu le ofera celor care sunt determinati sa le analizeze si sa beneficieze de acestea. Fundatia pe care se ridica un business, in cazul de fata, website-ul si motivatia din spatele construirii afacerii, fac diferenta in ceea ce priveste potentialul de a obtine succes online. Nu porniti o afacere in ideea de a face bani, porniti de la ideea de a ajuta comunitatea din care faceti parte prin satisfacerea unei nevoi pentru care credeti cu tarie ca puteti oferi valoare adaugata.
Care este parerea voastra in legatura cu inceperea unei afaceri online? Ati incercat deja sau va ganditi sa dati o sansa acestei idei in viitorul apropiat? Care sunt oportunitatile si piedicile pe care le vedeti in calea deschiderii unui mic business online? Daca doriti sa impartasiti experienta voastra in acest sens, va rugam sa lasati un comentariu la acest articol.
Leave a Comment