Incepand cu 21 aprilie 2015, “mobile friendly site” sau optimizarea pentru dispozitivele mobile a site-urilor va fi, in mod oficial, unul dintre factorii pe care Google ii va utiliza pentru pozitionarea site-urilor in rezultatele organice. Acest lucru inseamna ca site-urile care sunt optimizate pentru utilizarea de pe dispozitivele mobile vor obtine pozitii mai bune in rezultatele Google organice in comparatie cu site-urile care nu sunt mobile responsive. In cazul in care sunteti in etapa in care doriti sa creati un site nou sau sa faceti site redesign, este foarte important sa luati in considerare inca de la inceput acest aspect, sa solicitati agentiei de web design aceasta cerinta ca site-ul sa fie optimizat pentru mobil. Verificati ca site-ul pe care il veti dezolta va fi optimizat pentru mobil, in caz contrar veti pierde timp, bani si oportunitate pentru business si rezultatele organice ale site-ului pe Google inca din faza de planificare a site-ului.
Puteti verifica daca site-ul dvs. trece testul Google pentru mobile – friendly site. Dupa cum stim, tot mai multe persoane au acces la web prin intermediul dispozitivelor mobile, insa nu fiecare site este configurat astfel incat sa ofere o experienta buna de navigare a utilizatorilor site-urilor pe mobil. Google a decis sa lanseze acest algoritm de mobile friendly site ranking. Suntem de parere ca o posibila cauza lansarea acestui algoritm de ranking poate fi acela de a impulsiona proprietarii de site-uri sa optimizeze site-urile pentru mobil si sa ofere o mai buna experienta utilizatorilor Google.
Cititi si 4 secrete pentru crearea unui site cu potential maxim de optimizare SEO
Este important, de asemenea, sa revizuiti contul Google Webmaster Tool pentru a afla informatii despre eventuale elemente de uzabilitate a site-ului pe mobil care necesita rezolvare. In cazul in care inca nu utilizati Google Webmaster Tools pentru site-ul dvs., poate acum ar fi momentul oportun sa incepeti sa folositi si sa beneficiati de acest instrument.
Iata cateva elemente pe care Google le ia in calcul pentru algoritmul de ranking mobile-friendly site:
- evitati sa folositi flash in site;
- folositi text care este usor de citit pe mobil, fara a fi nevoie de zoom pentru a fi marit;
- continutul site-ului este astfel structurat incat utilizatorii nu sunt nevoiti sa faca scroll pe orizontala pentru a citi continutul textului site-ului;
- link-urile din site sunt suficient de indepartate unul de celalalt astfel incat sa poata fi usor de accesate separat de pe dispozitivul mobil.
Exista posibilitatea ca in viitor site-urile care nu respecta criteriul de mobile-friendly site sa fie penalizare de catre Google si pozitia acestora in rezultatele cautarilor organice pe Google sa scada. Aceast mobile friendly site Google algoritm poate fi totodata un avantaj competitiv, o oportunitate excelenta pentru proprietarii de site-uri pentru a imbunatati experienta utilizatorilor, clientilor si potentialilor clienti privind navigarea de pe dispozitivele mobile, de a avea sanse mai mari pentru a obtine o pozitie buna in cautarile pe Google si de a obtine rezultate imbunatatite pentru promovarea si optimizarea SEO.
Leave a Comment