Atunci cand un vizitator al site-ului nostru completaza un formular de contact, plaseaza o comanda online, efectueaza un apel telefonic sau se inscrie la newsletter etc., actiunea in sine este intalnita, in marketing-ul online, sub denumirea de “conversie”.
Intrucat numarul conversiilor este direct proportional cu volumul vanzarilor si a numarului de clienti noi din mediul online, cresterea ratei de conversie a site-ului este, de regula, obiectivul principal al unui site de business.
Pentru ca ne dorim ca site-ul sa ne aduca mai multi clienti, va prezentam 2 modalitati de optimizare a formularului de contact, metode care ne pot ajuta sa crestem rata de conversie a acestuia.
1. Reducerea optiunilor solicitate in formularul de contact:
Conform statisticilor, fiecare camp suplimentar adaugat in formularul de contact influenteaza rata de conversie astfel:
- numarul de telefon in formularul de contact conduce la pierderea in medie a 5% din conversii;
- strada clientului in formularul de contact conduce la pierderea in medie a 4% din conversii;
- varsta in formularul de contact conduce la pierderea in medie a 3% din conversii;
- orasul si tara in formularul de contact conduce la pierderea in medie a 2% din conversii.
2. Reducerea numarului de campuri existente in formularul de contact din site influenteaza rata de conversie astfel:
- pentru formulare de contact cu 6+ campuri rata de conversie creste cu 15%;
- pentru formulare de contact cu 3-5 campuri rata de conversie creste cu 20%;
- pentru formulare de contact cu doar 3 campuri rata de conversie creste cu 25%.
Sursa statistici: http://unbounce.com
In online si nu numai, cu cat oferim oamenilor mai multe optiuni din care sa aleaga sau cu cat solicitam cititorilor site-ului mai multe informatii, cu atat rata de conversie scade. O scadere a conversiilor inseamna cresterea ratei de abandon pentru completarea unui formular sau plasarea unei comenzi online. Pe de alta parte, cu cat oferim vizitatorilor site-ului mai putine optiuni si facilitam procesul de trimtiere rapida a unei cereri de oferta sau comenzi online, cu atat avem sanse mai mari ca site-ul sa aduca mai multi clienti, deci sa crestem rata de conversie.
WebPassion.ro este agentie de promovare, partener certificat Google Partners. Suntem o firma pasionata de branding online, creare site si web design, cu expertiza in marketing online si promovare site-uri. Oferim servicii integrate de marketing si branding online: creare site WordPress, optimizare SEO, promovare Google Adwords, promovare Facebook Ads. Daca va doriti un partener de business cu care sa obtineti trafic relevant in site si rezultate eficiente din promovare, vizualizati portofoliu web design si promovare site, testimoniale servicii promovare si contactati-ne.
Leave a Comment