Multi oameni de succes astazi, au pornit de la scrierea de articole, postarea lor pe site sau blog si apoi promovarea acestora catre o audienta care sa rezoneze cu subiectul si ideile comunicate prin articole. La randul ei, audienta a apreciat si a redistribuit informatia considerata a fi de valoare. Bloggerii au inteles ca, prin impartasirea experientei si a cunostintelor acumulate, pe de o parte, sunt de folos comunitatii din care fac parte, iar pe de alta parte, vor castiga, in timp, in functie de valoarea adaugata pe care o aduc, o buna reputatie online, credibilitate si autoritate in domeniul lor de activitate.
Odata cu multitudinea de bloguri existente pe internet si concurenta tot mai mare pentru captarea atentiei in mediul online, nu mai este de ajuns sa ai pur si simplu un blog, ci este nevoie sa iti aloci timp pentru crearea unei strategii de succes pentru dezvoltartea blogului, fie el blog personal sau de business. Pentru a beneficia de rezultatele pe care un blog ti le poate aduce, este obligatoriu sa iti aloci timp si sa creezi in mod constant continut de calitate pentru nisa in care iti desfasori activitatea si sa iti dovedesti astfel expertiza in domeniu.
Explicam, intr-un articol precedent, de ce ai nevoie de un blog activ in site. Iata, mai jos, un ghid pentru crearea de articole si promovarea blog-ului companiei, pe care il poti adapta specificului nevoilor de business si experientei tale.
1) Care este obiectivul blogului – Care este scopul principal pentru care ati creat blogul?
De stabilit: motivul pentru care ati creat blog-ul, cum sustine blogul strategia de ansamblu si strategia de marketing a companiei, daca beneficiile unui blog pe site sunt cunoscute, intelese si sustinute de catre toti membrii companiei.
2) Care este audienta blogului? (“buyer personas”)
De stabilit: care sunt persoanele sau clientii caora te adresezi in articolele blogului, o descriere detaliata a publicului tinta.
3) Concurenta – Care sunt site-urile concurente sau de nisa pentru blogul tau?
De stabilit: o lista cu 5-10 concurenti care au blog si un audit de continut pentru blog-urile concurentei.
4) Cuvinte cheie – Ce cuvinte cheie vei folosi?
De stabilit: o lista de 5-10 grupuri de cuvinte cheie pe care doriti sa le includeti in continutul blog-ului (ganditi-va la persoanele carora va adresati si comunicati in termenii pe care acestia ii folosesc in mod uzual sau, altfel spus, “vorbiti pe limbajul lor”).
5) Unde vei distribui articolele din blog?
De stabilit: o lista cu site-urile pe care vei publica articolele: blog-ul afacerii tale, pe alte site-uri/platforme.
6) Unde vei promova blogul si articolele din blog?
De stabilit: o lista cu canale de promovare a blogului: prin email, promovare pe Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter, promovare pe site-uri de nisa, de catre persoane influente in domeniu.
Stabiliti in avans cine va fi persoana responsabila de crearea unei strategii de creare, optimziare si promovare a blogului, frecventa cu care veti posta pe blog si care vor fi indicatorii prin care veti masura succesul fiecarui articol (trafic, likes, shares, etc.), astfel incat sa puteti optimzia si adapta continutul blogului in functie de cerintele audientei.
Leave a Comment