Publicitatea online prin campanii Google AdWords este o modalitate de promovare care nu poate lipsi astazi din mixul de marketing al fiecarei afaceri. Prin intermediul acestei metode de publicitate, specialistii AdWords marketing targeteaza exact audienta interesata de serviciile sau produsele care sunt promovate online. Promovarea site-ului prin campanii PPC (pay-per-click) este recomandata si poate fi benefica atat pentru firmele mici, cat si pentru firmele mari.
Promovarea AdWords, alaturi de optimizarea SEO, sunt printre putinele modalitati prin care o firma mica poate concura cu marile brand-uri, fiind o metoda excelenta de brand awareness (crestere a notorietatii afacerii in mediul online), castigare trafic relevant in site, generare de lead-uri de calitate, castigare de noi clienti si vanzari online.
Un specialist marketing stie ca promovarea AdWords poate fi scumpa, in special daca nu este gestionata corect. Secretul unei campanii Google AdWords de succes consta in obtinerea unei rentabilitati bune a investitiei in promovare.
Cu siguranta, o campanie de promovare a produselor/serviciilor firmei prost gestionata costa mai mult decat produce. In schimb, administrarea campaniei Google AdWords de catre un specialist cu experienta marketing, implicare si certificare Google poate fi o modalitate de a pastra magazinul online sau firma de servicii/ produse activa si competitiva in afaceri. Totul se reduce la cat de multe cunostinte aveti despre AdWords si experienta gestionarii inteligente a campaniilor de promovare.
Suntem specialisti marketing cu certificare anuala Google AdWords, peste 6+ ani experienta in promovarea online si peste 300 campanii AdWords optimizate pentru rezultate eficiente si ROI pozitiv. In urma activitatii noastre de creare si optimizare campanii Google AdWords pentru promovarea afacerilor atat la nivel national, cat si international, am identificat 10 greseli comune in administrarea campaniilor AdWords pe care le puteti evita si totodata oportunitati si sfaturi pentru o campanie AdWords de succes.
#1. Setarea campaniei Google AdWords. Targetarea gresita a audientei (locatie, limba vorbita, buget zilnic maxim de promovare).
Sa presupunem ca oferim servicii de transport marfa catre USA pentru potentiali clienti aflati in Europa. La setarea campaniei AdWords, ati adaugat USA ca locatie de promovare si ati omis sa includeti ca locatie chiar publicul tinta caruia va adresati, si anume, tarile din Europa. De semenea, ati targetat utilizatorii care vorbesc limba engleza si nu ati setat o limita maxima de cost per click. Este una dintre situatiile reale pe care le-am intalnit, o serie de greseli in setarea campaniilor de promovare Google AdWords care s-au tradus in consumarea rapida si ineficienta a unui buget de cateva mii de euro/luna in promovare. Daca in urma setarii campaniei AdWords anunturile de promovare nu ajung la publicul tinta, cel mai probabil puteti considera drept pierduti banii care vor fi cheltuiti ulterior.
Sfat AdWords: Definiti audienta exacta careia doriti sa va adresati prin intermediul campaniilor de promovare online si adaptati setarile AdWords astfel incat sa se potriveasca acestui public tinta. Planificati un buget lunar de promovare si apoi un cost maxim pe care sunteti dispusi sa il platiti per click. Aveti grija ca acest cost maxim per click licitat sa nu fie prea mic intrucat altfel exista riscul ca anunturile de promovare sa nu se afiseze pe Google. Aflati 7 sfaturi pentru setarea campaniei Google AdWords.
#2.Trimiterea vizitatorilor din anuntul de promovare direct pe homepage si nu catre pagina categoriei de produs care are relevanta pentru cautarea Google. Asteptari mari cu bugete de promovare mici.
Proprietarii de afaceri mici au tendinta de investi sume foarte mici in promovare si, cu toate acestea, isi propun sa promoveze prin campaniile AdWords toate serviciile si produsele din site. Din lipsa de experienta, multi dintre acestia acestia folosesc pagina de homepage ca destinatie pentru anunturile de promovare in speranta ca utilizatoriul se va indrepta singur catre categoria de produs care prezinta interes. Haideti sa aflam de ce este gresita o asemenea abordare.
O investitie prea mica in promovare poate avea ca rezultat opusul efectului dorit si anume economisirea banilor si cresterea rentabilitatii investitiei in publicitatea online. Desi nu putem generaliza, pentru afacerile mici cu concurenta scazuta/ medie recomandam un buget minim de promovare de minim 30 lei/zi. Oferta AdWords se personalizeaza in functie de omeniul de activitate, concurenta, locatii de promovare, obiective vizate, disponibilitatea investitiei in publicitate.
Nu recomandam folosirea paginii de homepage ca landing page pentru anunturile de promovare AdWords. Trimiterea vizitatorilor pe pagina de homepage echivaleaza cu incercarea de a-i forta pe acestia ca odata ajunsi in site sa depuna un efort suplimentar pentru a gasi informatiile pe care si le doresc si pentru care au accesat anuntul de promovare Google. Retineti ca plasarea paginii de homepage ca destinatie pentru anunturile de promovare AdWords va conduce la o rata crescuta de bounce rate, pierderea oportunitatii de conversie, cheltuieli publicitare crescute si, de cele mai multe ori, inutile.
Sfat Adwords: Este important ca pagina de destinatie pentru anunturile de promovare AdWords sa fie una relevanta si utila pentru utilizatorii care au cautat anumite produse / servicii pe Google. Experienta ofertita vizitatorilor prin intermediul landing page influenteaza rezultatele AdWords si costurile de promovare. Pagina de destinatie pentru anunturile de promovare AdWords este bine sa fie bine structurata, site-ul sa fie mobile responsive, sa aiba un design atragator si sa contina informatii valoroase si relevante pentru cautarea pe care cititorul a efectuat-o pe Google inainte de a accesa anuntul de promovare AdWords..
#3. Setarea campaniei fara analiza prealabila a oportunitatii si relevantei cuvintelor cheie si a concurentei
Analiza cuvintelor cheie si a concurentei reprezinta un pas important atat in setarea campaniei de promovare AdWords, cat si in ceea ce priveste oportunitatea adaugarii de noi cuvinte cheie in campanie. Desi este un element definitoriu pentru crearea unei baze solide in rezultatele promovarii AdWords, de multe ori aceasta analiza a cuvintelor cheie nu este efectuata.
Sfat Adwords: Un instrument pentru analiza cuvintelor cheie si a competitiei folosit pentru crearea si optimizarea campaniilor AdWords este Keyword Planner. Cu ajutorul acestui tool veti avea atat o estimare a volumului de cautari /locatie pentru cuvinte cheie de interes, cat si o estimare a costurilor per click cu promovarea AdWords.
#4. Adaugarea prea multor cuvinte cheie intr-un singur ad group sau gruparea incorecta a cuvintelor cheie in campania AdWords
Fiecare campanie de promovare este formata din mai multe grupuri de anunturi. Fiecare grup de anunturi contine cuvinte cheie si anunturi de promovare aferente unei pagini de destinatie (landing page).
Folosirea incorecta a grupurilor de anunturi de promovare este una dintre cele mai mari greseli intalnite in administrarea campaniilor Google AdWords. Iata doua greseli pe care le intalnim adesea in campaniile AdWords: 1. adaugarea tuturor cuvintelor cheie intr-un singur grup de anunturi care folosesc aceleasi anunturi de promovare si landing page si 2. crearea unor grupuri de anunturi de promovare cu prea putine cuvinte cheie ( 1, 2 sau 3 cuvinte cheie, uneori chiar in format exact match).
Sfat AdWords: Segmentati campania de promovare in grupuri de anunturi care contin cuvinte cheie similare si anunturi de promovare relevante pentru landing page. Cu cat un anunt de promovare se potriveste mai bine cu cuvantul cheie, exista mai multe sanse ca oamnii sa dea click pe anuntul de promovare. Acest lucuru conduce la cresterea indicatorului rata de click per impresii (CTR) si a relevantei promovarii online. Nu uitati ca o campanie de publicitate web cu un scor bun de calitate (scor de calitate intre 7/10-10/10) inseamna costuri AdWords mai mici.
#5.Lipsa cuvintelor cheie negative din campania AdWords
Sa presupunem ca aveti un magazin online de haine de lux pentru barbati si doriti sa promovati costumele business. In functie de potrivirea cuvintelor cheie pe care o veti folosi (keyword matching type), campania Google AdWords pentru “costume business ” s-ar putea afisa pe Google pentru fraze din categoria “costume business femei”, “costume business ieftine” sau “costume business second”. Intrucat fiecare click pe anuntul de promovare Google costa bani si este foarte putin probabil ca utilizatorii care au cautat pe Google “costume business femei”, “costume business ieftine” sau “costume business second” sa fie clientii potentiali ai acestui magazin online, adaugarea cuvintelor cheie negative precum “femei”, “ieftin”, “second” in campania AdWords va permite excluderea afisarii anuntului de promovare pentru cautari irelevante pentru produsul/serviciul nostru.
#6. Lipsa extensiilor de anunturi (Ad Extensions) si anunturi de promovare neatractive
Lipsa extensiilor pentru anunturile de promovare, anunturile de promovare cu mesaj care nu atrage si nu convinge utilizatorul, precum si lipsa optimizarii acestora este o alta greseala frecvent intalnita in campaniile AdWords.
Sfat Adwords: Folositi extensiile pentru anunturile de promovare in campaniile Google AdWords. Acestea permit afisarea alaturi de mesajul de promovare a numarului de telefon al companiei, a locatiei afacerii, a unor link-uri aditionale relevante din site, precum si adaugarea punctelor forte ale afacerii alaturi de anuntul de promovare (callouts). Cand scrieti anunturile de promovare, mentionati intotdeauna un punct forte, o oferta promotionala, un motiv bun pentru care utilizatorul ar alege oferta companiei dvs. versus concurenta. Includeti in anuntul de promovare un cuvant cheie existent in grupul de anunturi, un indemn la actiune sau un call to action precum: “Comanda”, “Suna”, “Afla detalii”.
#7. Lipsa promovarii pe dispozitivele mobile si/ sau website-uri care nu sunt mobile responsive
Folosim cu totii smartphone, tableta, laptopul astazi. Cu toate acestea, este surprinzator cat de des intalnim inca campanii Google AdWords care nu se promoveaza pe dispozitivele mobile.
Sfat AdWords: Includeti promovarea pe dispozitivele mobile ca parte a strategiei de performance marketing (campanii PPC). Conform statisticilor AdWords, 53% dintre utilizatori au finalizat in 2015 achizitii online prin intermediul dispozitivelor mobile. Aflati de ce aveti nevoie de un site mobile friendly si cum va ajuta in strategia de optimizare SEO a site-ului pentru motoarele de cautare si utilizatori.
Prioritizati promovarea pe dispozitivele mobile, optimizarea site-ului, mobile responsive site si imbunatatirea experientei utilizatorilor site-ului pe dispozitivele mobile. Cu cat utilizatorii au parte de o experienta buna in ceea ce priveste navigarea in site, cu atat cresc sansele ca acestia sa efectueze actiunile pe care le dorim din partea acestora (plasare comanda, cerere de oferta, contact telefonic).
#8. Lipsa masurarii rezultatelor din promovarea AdWords (ROI)
Odata ce ati stabilit obiective clare si masurabile pentru campaniile AdWords, asigurati-va ca tineti evidenta performantei promovarii online. Daca rulati campanii AdWords fara a lua in calcul o modalitate de a determina care dintre click-urile platite se transforma in conversii (potentiali clienti, cereri de oferta, vanzari, clienti noi), puteti fi aproape siguri ca pierdem bani cu cumpararea unui trafic de calitate slaba.
Sfat AdWords: Intotdeauna determinati intai care este obiectivul campaniei de promovare AdWords, care sunt actiunile care au potential crescut de a aduce valoare afacerii si apoi setati conversion tracking code. Cu alte cuvinte, asigurati-va ca urmariti conversiile, optimizati campania pentru a reduce cheltuileile cu click-urile irelevante si pentru a aloca un buget mai mare cuvintelor cheie care aduc valoare business-ului.
Pe cat posibil, cu scopul unei mai bune optimizari a campaniei de promovare, specialistii AdWords au in vedere conectarea conturilor Google AdWords cu Google Analytics, setarea codurilor de conversion tracking si remarketing in site. Incepand din octombrie 2015, a fost introdusa in Romania si posibilitatea de raportare a eficientei apelurilor telefonice provenite din AdWords. Setarea acestor coduri html in site poate sa nu fie intotdeauna un lucru simplu de realizat, insa este o modalitate concreta prin care putem afla in ce masura campaniile AdWords produc un ROI pozitiv (ROI=profit din investitie/ cost investitie).
#9. Lipsa campaniilor de AdWords Remarketing
O greseala frecvent intalnita in campaniile Google AdWords este lipsa campaniilor de AdWords Remarketing. Retargetarea reprezitna o oportunitate in ceea ce priveste posiilitatea de a convinge un utilizator care a vizitat deja site-ul, sa se intoarca inapoi in site, de aceasta data, cu o sansa mai mare de conversie, conform statisticilor.
Sfat AdWords: Chiar daca implica un efort initial de a seta codul de remarketing in site, nu pierdeti aceasta oportunitate de a aduce inapoi in site exact vizitatorii care v-au vizitat deja site-ul. Acestia sunt oameni care sunt deja interesati de serviciile/ produsele pe care compania dvs. le ofera. Indifferent de bugetul lunar de promovare online, adaugati intotdeauna campania remarketing in strategia AdWords. Aflati ce este remarketing-ul, cum functioneaza si motive pentru campaniile AdWords Remarketing.
#10. Lipsa optimizarii campaniei Google AdWords
Desi nu minimizam importanta setarilor initiale ale campaniei Google AdWords, ci din contra, adevarul este ca, pentru cele mai bune rezultate din promovare nu este suficient sa setam o campanie de publicitate online. Un avantaj major al campaniilor AdWords consta in posibilitatea de monitorizarii continue a evolutiei acesteia si efectuarea de modificari in timp real cu scopul optimizarii rezultatelor obtinute din promovare. Cu toate acestea, multe dintre conturile AdWords nu sunt optimizate in mod constant, iar unele dintre acestea chiar deloc optimizate.
Sfat AdWords: Monitorizati continuu si programati optimizarea campaniilor de promovare Google AdWords de 2 ori pe saptamana, astfel: modificarea sumei licitate per click in functie de locatie, afisarea anuntului de promovare pe dispozitivele mobile, programul de difuzare a anunturilor de promovare (ora, zi), cost versus rata conversii.
Serviciile de promovare online profesionale pot contribui la cresterea vanzarilor firmei dvs. Datorita rezultatelor tangibile pe care le-am obtinut cu fiecare dintre clientii nostri, suntem increzatori ca promovarea prin campaniile Google AdWords poate aduce valoare adaugata si afacerii dvs. Alegeti un pachet de promovare AdWords cu specialistii marketing WebPassion.ro. Vom fi bucurosi sa va ajutam sa obtineti cele mai bune rezultate din publicitatea online Google AdWords si o strategie de marketing online integrat.
Voi cu ce situatii va confruntati legat de promovarea online? Ce ati dori sa imbunatatiti in campaniile AdWords? Povestiti-ne din experienta voastra sau solicitati un audit AdWords pentru contul de promovare.
Consultati pachetele de promovare online si solutiile de marketing WebPassion.ro:
Preturi si pachete de optimizare SEO
Preturi si pachete de promovare Google AdWords
Preturi si pachete de promovare Facebook Ads
Leave a Comment