Daca unul dintre obiectivele tale in 2015 este inceperea unei afaceri pe cont propriu si nu numai, cu siguranta vei avea nevoie de un site nou pentru a face afacerea ta vizibila in mediul online. Curand vei incepe o etapa de informare si cautare de oferte pentru creare site web si promovare site.
Intr-un articol recent vorbeam despre afacerea ta si cum crearea unui site te poate ajuta sa vinzi mai mult. Inainte sa incepi sa faci un site, este necesar sa ai in minte cateva obiective. Articolul de mai jos isi propune sa te ajute cu cateva sugestii in acest sens.
Obiective pentru crearea unui site web in 2015:
1. Identifica obiectivele site-ului in corelatie cu obiectivele de business. Exista cateva obiective majore pentru un site. De regula, obiectivele unui site sunt in concordanta cu obiectivele de business. Gandeste-te care este motivul principal pentru care creezi acest site, care este roul acestuia si cum ai dori ca site-ul sa iti sustina afacerea. Iata cateva exemple de obiective pentru site: brand awareness, respectiv sa sustina promovarea online si offline a afacerii; generare de lead-uri, clienti potentiali si/sau sursa de informare si afisare de continut; promovare evenimente; magazin online, vanzare directa online. Citeste in articolele anterioare de ce noi, firma de creare si promovare site-uri, WebPassion.ro, recomandam crearea unui site wordpress pentru afacerile mici si secrete pentru realizarea unui site cu potential maxim de optimizare SEO.
2. Optimizare site. Ce tip de servicii/ produse oferi? Gandeste-te cum structurezi continutul site-ului, cum optimizezi site-ul astfel incat sa afisezi, inca de pe prima pagina, serviciile/ produsele pe care le oferi. Este recomandabil ca vizitatorul site-ului sa inteleaga domeniul tau de activitate imediat ce a intrat pe site, fara a face alt efort de cautare. Apoi gandeste-te cum oferi o experienta placuta si navigare usoara in site. In locul unei liste de prezentare a ofertei, incearca sa grupezi serviciile si/sau produsele tale in 2-4 categorii principale, plus subcategoriile aferente. In acest fel, vizitatorii site-ului sunt informati rapid si pot naviga cu usurinta direct in sectiunea pe care ii intereseaza.
3. Care sunt preturile serviciilor/ produselor tale? Stim cu totii ca actualizarea preturilor pe site este foarte importanta pentru mentinerea unei relatii de incredere atat cu clientii actuali, cat si cu vizitatorii site-ului. De asemenea, preturile variaza in timp si actualizarea pe site a acestei informatii poate sa consume mult din timpul nostru pretios. Daca nu ai in plan sa aloci foarte mult timp pentru actualizarea informatiilor de preturi pe site, o solutie eleganta la care te poti gandi este afisarea preturilor pe site intr-o maniera flexibila. Cum se poate face acest lucru? Expresii precum ‘preturi de la X lei pe km’, ‘pana la 50% reducere’, “reduceri intre 15-30%” iti suna cunoscute? Si tu poti folosi aceste expresii legat de preturile serviciilor/ produselor pe care le oferi. Este de preferat sa oferim cel putin o baza de pornire sau un interval de referinta in ceea ce priveste preturile serviciilor noastre decat sa nu facem deloc referire la acestea sau sa afisam preturi gresite pe site. Bineinteles, nu ne referim aici la magazinele online, unde este recomandabil, in functie de dimensiunea magazinului online, sa se gaseasca si sa se implementeze solutii automotizate pentru actualizarea preturilor si a stocurilor pe site.
4. Cum castigi increderea clientilor pe site? Referinte si iar referinte. Cea mai eficienta metoda pentru a demonstra calitatea serviciilor/ produselor tale e marturia altor clienti. Referintele pot cuprinde imagini cand este cazul sau citate. Adauga, pe cat posibil, numele clientilor si firma la care lucreaza acestia. De asemenea, adaugarea pozelor clientului sau logoul firmei pe care acesta o reprezinta pot fi foarte eficiente in construirea increderii clientilor site-ului. Inainte de a utiliza o referinta, citat, poza sau sigla unui client pe site, este bine sa ceri in prealabil acordul acestuia.
5. Cum atragi vizitatorii astfel incat sa petreaca mai mult timp pe site-ul tau? Creeaza un blog in site, optimizeaza continutul blogului, posteaza regulat articole informative din nisa ta de activitate. Afla dintr-un articol anterior, de ce ai nevoie de un blog activ in site. Un site care vinde va avea un design, o structura si o navigatie care sa inspire profesionalism.Pentru a obtine cele mai bune rezultate cu site-ul tau, inca de la inceput, iti recomandam sa alegi un profesionist marketing pentru crearea site-ului.
6. Cum diferentiezi oferta si site-ul tau fata de concurenta? In fiecare dintre cele 5 aspecte prezentate mai sus ai ocazia sa te diferentiezi de concurenta. Nu doar preturile si discounturile fac diferenta. Este important sa incluzi in prezentarea ta elemente care sa asigure un confort si incredere viitorilor clienti. Ai putea livra serviciile la domiciliu? Clientii pot plati cu cardul? Ai un site profesionist? Decide care sunt puntele tale forte fata de concurenta si promoveaza-le pe site.
Speram ca am reusit sa te inspiram legat de aspectele pe care sa le iei in calcul pentru realizarea unui site web in 2015. Pana data viitoare, vanzare buna si suces in toate! Ne puteti trimite opinia voastra sau intrebari, prin postarea unui comentariu la acest articol sau contactati-ne direct.
Leave a Comment