Promovarea Facebook este un instrument de marketing necesar si eficient pentru un startup si, in general, pentru orice afacere. Foarte important de retinut este ca activitatea de social media este sau poate fi un job full time si cele mai bune rezultate se obtin atunci cand promovarea este realizata de specialisti marketing cu experienta social media. Monitorizarea rezultatelor promovarii Facebook se face atat prin intermediul indicatorilor cantitativi (numar de like-uri per pagina), cat mai ales prin indicatorii de calitate (click posts, reach, likes, shares). Nu este suficient sa avem mii de like-uri pentru o pagina de Facebook daca nu facem eforul necesar ca fanii sa interactioneaze cu noi prin intermendiul continutului pe care il distribuim. Prin acest articol, intentionam sa ajutam companiile sa inteleaga modalitatea prin care Facebook poate deveni o modalitate eficienta de promovare si sustinere a business-ului.
Promovarea Facebook in 6 etapte de marketing eficiente pentru orice afacere:
- Creati o pagina de Facebook pentru afacere. In Romania si nu numai, exista firme care inca nu au o pagina de Facebook. Poate fi din cauza ca aceste companii nu au aflat despre potentialul unei prezente constant pe social media sau,fara cunostinte de specialitate, au ales in mod eronat sa foloseasca profilul personal de Facebook pentru business. Cu siguranta, daca va decideti sa folositi social media si, in particular, facebook, pentru sustinerea business-ului, veti dori sa aveti o imagine profesionala, prin urmare veti crea o pagina de business in locul unui profil personal. Pana la urma, nu degeaba exista Facebook Pages, nu-i asa? In cazul in care va aflati in acest pas de inceput, aici este un link unde va puteti crea o pagina Facebook de business.
- Construiti o audienta relevanta pentru pagina de Facebook. La inceput de drum, este util si va recomandam sa folositi campaniile platite de Facebook Likes pentru construirea unei audiente potrivite pentru pagina de Facebook. In cazul in care nu ati mai facut campanii de Facebook si nu sunteti familiarizati cu procesul de creare a unei campanii si selectarea unei audiente relevante pentru domeniul dvs. de activitate, alegeti sa colaborati cu un profesionist de marketing pentru acest task. Costul unui page like difera in functie de mai multi factori, printre care enumeram: domeniul de activitate, concurenta, locatie, relevanta campaniei, mesajul anuntului de promovare care influenteaza rata de click, calitatea setarii campaniei.
Ca referinta, cel mai bun rezultat obtinut de WebPassion.ro in urma setarii unei campanii de promovare Facebook este de 0.14 lei (0.03 euro) / Facebook Page Like.
Sursa: WebPassion.ro, portofoliu campanii de promovare
- Odata construita audienta, evitati sa postati pe pagina de Facebook doar informatii despre companie si produsele/ serviciile pe care doriti sa le vindeti. Social media, prin definitie, este o modalitate de a socializa, de a comunica si de a relationa cu oamenii. Scopul principal al activitatii de social media este acela de a aduce o latura umana business-ului si, odata indeplinita aceasta sarcina, social media poate fi, intradevar, o modalitate excelenta de sustinere si suport pentru vanzare. Folositi Facebook pentru a afla cat mai multe informatii despre audienta, clientii dvs., ce isi doresc, cum ii puteti ajuta sa obtina raspunsuri pentru intrebarile pe care acestia le au in legatura cu serviciile, sau produsele pe care le oferiti, puteti contribui la educarea clientilor sau prospectilor prin oferirea mai multor detalii despre procesul de achizitie, produse, servicii adiacente, recomandari si statistici din domeniul dvs. de activitate.
- Distribuiti articolele scrise in blog pe pagina de Facebook. Investiti timp in crearea si distributia pe blog si pe retelele de socializare a unui continut de calitate, relevant si apreciat de catre audienta.
- Creati o strategie eficienta de continut pentru postarile pe Facebook. Pentru acest obiectiv:
- folositi rapoartele cu rezultatele activitatii paginii (Facebook Insights);
- urmatiti postarile care au success pentru audienta, astfel incat sa puteti crea si oferi mai multe postari care sunt de interes pentru fani;
- analizati strategia postarilor concurentei sau postarile din nisa;
- urmariti evolutia statisticilor de utilizare si continut Facebook;
- fiti la curent cu schimbarile Facebook pentru organic post reach (vizibilitatea de catre fani a postarilor pe pagina, inainte cca acestia sa fie invadati de alte update-uri).
Conform ultimelor statistici, video este noul trend Facebook, iar pozele au in prezent o vizibilitate mai mica decat postarile tip link-uri sau text. Aceste date sunt foarte valoroase pentru construirea unei strategii de continut pentru postarile Facebook.
Statistici 2015 pentru vizibilitatea medie per tip de postare Facebook:
Sursa: Socialbakers.com, firma social media analytics
- Combinati postarile gratuite cu campaniile platite de promovare Facebook. Amplificati mesajul si postarile catre publicul tinta prin campaniile de promovare Facebook Ads.
Afacerile fara experienta in promovarea pe Facebook presupun ca majoritatea fanilor paginii vad postarile lor si, sunt contrariati cand afla ca, de fapt, acest lucru nu este adevarat. Prin urmare, odata ce ati investit timp si efort pentru crearea unui continut care stiti ca este de interes pentru audienta, de ce sa nu investiti in promovarea acestui mesaj? Nu este doar un anunt de promovare, este o postare pe Facebook care va rezona cu audienta pe care ati construit-o.
In cazul in care nu ati folosit inca promovarea Facebook Ads, acum este momentul sa o faceti. Majoritatea companiilor au inteles deja necesitatea si beneficiul adus de promovarea Google AdWords. In aceeasi ordine de idei, din ce in ce mai multe firme incep sa aloce buget suplimentar pentru campaniile de promovare Facebook Ads.
Promovarea Facebook Ads ofera o oportunitate imensa oricarui business prin posibilitatea de a se adresa direct audientei vizate, cresterea indicatorului de reach (persoane care vad postarile pe pagina de Facebook), promovarea continutului blogului, a produselor si serviciilor companiei.
Consultati pachetele de promovare online WebPassion.ro:
Preturi si pachete de optimizare SEO
Preturi si pachete de promovare Google AdWords
Preturi si pachete de promovare Facebook Ads
Leave a Comment